Wanneer u een product bij ons besteld verwacht u natuurlijk de beste kwaliteit. maar om die kwaliteit te kunnen garanderen zijn ook de juiste bestanden nodig. Wij hebben daarom een aantal richtlijnen opgesteld om u te helpen om het juiste bestand aan te leveren.

Digitale bestanden aanleveren van drukker of ontwerper
Wanneer u een product wilt laten personaliseren aan de hand van drukwerk raden wij altijd aan om het drukklare bestand van de drukker of ontwerper aan te leveren. U kunt deze opvragen door even te bellen of een e-mail te sturen en uit te leggen dat u dit bestand nodig heeft om een gepersonaliseerd product te bestellen. Geef ook duidelijk aan dat dit verwijderd wordt na gebruik. De kwaliteit van deze bestanden is veelal perfect en dit resulteert in de mooiste prints!

Uw eigen digitale bestanden aanleveren
Wanneer u zelf handig bent met bijvoorbeeld Adobe Illustrator kunt u ook uw eigen digitale bestand aanleveren. Wij hebben hiervoor een aantal  belangrijke tips voor u op een rijtje gezet om ook hier het de beste kwaliteit te behalen.

  • hou rekening met een dpi van 240 - 300
  • lever het bestand bij voorkeur aan in pdf
  • hou rekening met een afloop van 3mm rondom
  • zorg er voor dat het bestand niet versleuteld is
  • zet actieve tekst altijd om naar lettercontouren
  • maak geen gebruik van verborgen lagen
  • gebruik het CMYK kleurenprofiel

Een scan aanleveren van een kaartje
Wanneer u een scan aanlevert van een kaartje is het belangrijk dat u de scan in hoge resolutie maakt. Ook hier kunt u het beste rekening houden met een dpi van 240 - 300. Wanneer u de resolutie in kunt stellen zet u deze op 300 pixels of hoger. Zorg er bij het scannen ook voor dat de glasplaat schoon is en het kaartje recht ligt.

Een foto aanleveren van een kaartje
Wij raden het niet aan om een foto te sturen van een kaartje. De reden hiervoor is dat het kaartje er vaak niet goed op staat omdat deze vanuit een hoek is genomen. Hierdoor ontstaat schaduw en ook dat wordt geprint. Daarbij zijn de kleuren vaak niet kleurecht. U kunt het beste een scan aanleveren van het kaartje of nog beter het originele digitale bestand.

Kunt u geen digitaal bestand of scan aanleveren?
Indien u geen digitaal bestand of scan kunt aanleveren raden wij aan om het kaartje per post aar ons te sturen. Wij zorgen er vervolgens voor dat er een geschikt bestand van wordt gemaakt. Stuur het kaartje per post op, onder vermelding van het ordernummer naar: Hippe Printjes, L.Springerstraat 12, 1992BW Velserbroek.

Heeft u andere vragen en/of opmerkingen?
Neem gerust contact met ons op. U kunt uw vraag of opmerkingen mailen naar info@hippeprintjes.nl of bel naar 06 510 042 97. Wij zijn bereikbaar op werkdagen tijdens kantooruren. Krijgt u ons telefonisch niet te pakken? Spreek dan een bericht in en wij bellen u zo spoedig mogelijk terug of stuur een e-mail.